NERVE:ADEVĂR SAU PROVOCARE, de Jeanne Ryan (recenzie)

General

Titlu: NERVE: NERVE: Adevăr sau provocare

Autor: Jeanne Ryan

Notă: Star FullStar FullStar FullSTar 50  (3.5-3.75/5)

Publicat de: Leda Edge

Rezumat:

Când Vee este aleasă pentru a juca în NERVE, un joc anonim de provocări transmis live online, ea descoperă că jocul o cunoaşte. O tentează cu premii luate din pagina ei AstaSuntEu şi o pune să facă echipă cu băiatul perfect, Ian cel super-sexy. La început este palpitant ― fanii lui Vee şi Ian îi încurajează să răspundă unor provocări tot mai riscante, cu mize tot mai mari. Dar jocul ia o întorsătură malefică atunci când sunt trimişi într-un loc secret împreună cu cinci alţi jucători pentru runda Marelui Premiu. Dintr-odată, este un joc de totul sau nimic, cu însăşi viaţa lor pusă la bătaie. Oare cât de departe va merge Vee înainte să cedeze, înainte să piardă NERVE?

Recenzie

Despre personajele principale

Vee-  este protagonista acestei cărți: o adolescentă obișnuită pasionată de modă și de teatru ce studiază la Kennedy. Nu este la fel ca toate eroinele din cărțile SF. Este o persoană timidă, conștiincioasă ce preferă să stea în spatele cortinei. In seara care schimbă totul, aceasta decide să facă o provocare de la Nerve ce, spre surprinderea ei, va strânge multe vizualizări, iar din acest motiv va putea juca în Nerve. Vee se schimbă mult pe parcursul cărții și este un personaj principal minunat de care mi-a plăcut mult, Cred că orice adolescent se poate regăsi în gândurile ei, lucru pe care l-am apreciat mult.

Ian- este partenerul de provocări al lui Vee. Mi-a plăcut mult de tot de el și cred că toată lumea crede asta deoarece este un personaj foarte amuzant, simpatic și curajos. Are grijă de Vee pe tot parcursul cărții și se dovedește loial, blând și perfect pentru protagonista noastră.

Acțiune

Îmi aduce aminte de Divergent și de Jocurile Foamei îmbinate cu realitatea. Nerve a fost o idee foarte bună a autoarei ce captează atenția încă de pe primele pagini. Pot spune că această carte este extrem de interesantă. Nu am putut să o las din mână. Ultimele 100 de pagini m-au ținut cu sufletul la gură. Pe parcursul cărții urmărim provocările îndeplinite de Vee și Ian iar, mai apoi, lupta lui Vee pentru libertatea pe care o avea cu puțin timp înainte căci se dovedește faptul că Nerve nu e un simplu joc. Singurul lucru care nu mi-a plăcut este ultima pagină a cărții. Autoarea termină cartea lăsându-ne cu multe întrebări și nu sunt sigură dacă mai există alt volum. In rest nu am avut nicio problemă cu acțiunea cărții, chiar a fost o carte bună din acest punct de vedere: perfectă pentru a fi devorată într-o seara de weekend.

Citate

Obișnuiesc să dau câteva citate pentru ca fiecare cititor să își dea seama dacă este genul său de carte.

” Jocul nu se termină decât atunci când spunem noi că se termină. „

” Am învățat o lecție interesantă despre celebritate. Cei care par disperați după ea sunt oamenii pe care ceilalți își doresc cel mai puțin să-i vadă.  ”

„Puteam să fiu omorâtă și singura lor reactie este să mă filmeze.  Tot ce pot face este să mă abțin să arunc cu microfonul în ei sau să izbucnesc în plâns. În acel moment, mitul că de fiecare data când cineva îți face o poză îți fură o parte din suflet mi se pare mai adevărat că niciodată, căci simt cum sufletul mi-e smuls din mine de sute de lentie autovazatoare care nu vor decât să-mi capteze frica, furia, acțiunile.
Rămân acolo, în fața lor, amorțită, mută, secătuită.

Singura problemă

Singurul lucru care nu mi-a plăcut la această carte a fost iubirea bruscă dintre Vee și Ian. Pe o pagină erau doi prieteni care realizaseră câteva provocări împreună, iar pe a două el îi spunea „iubito” și Vee se gândea despre cât de mult îl place și ce noroc are că l-a întâlnit. Însă, lăsând la o parte acest detaliu, mi-a plăcut mult relația dintre ei doi pe parcursul cărții.

Impresii finale

Provocările sunt la început ușor de urmărit, amuzante, ceva ce constituie o lectură relaxantă. Spre final devin întunecate, iar Nerve devine plin de mister: un thriller psihologic. Mi-a plăcut mult de tot acest aspect și recomand cartea cu mult drag.
Chiar dacă nu am fost complet impresionată de roman, datorită iubirii bruște dintre Vee și Ian, tot îl consider o carte pe care orice fan Divergent sau Jocurile Foamei ar trebui să o citească. În același timp cred că autoarea a avut inspirație din realitate căci, să recunoaștem, și noi am fi acționat la fel ca Vee dacă cineva ne-ar fi oferit asemenea lucruri.
În concluzie, mi-a plăcut romanul destul de mult și abia aștept să văd filmul. Cumpărați-vă și voi cartea, citiți-o și spuneți-mi ce părere aveți.
Mulțumesc mult grupului editorial Corint  pentru ocazia de a face o recenzie pentru această carte.

Anunțuri