Recenzie: Go Ask Alice

(English review coming soon!)

Pentru această postare colaborez cu Okian, cunoscutul site unde puteți găsi extrem de multe cărți în limba engleză, dar și română. Ei mi-au trimis câteva romane pentru a putea scrie un articol numit „Vara cu Okian”, despre care veți afla mai multe în curând.
Ce doresc să fac este să vă recomand câteva cărți pe care le consider niște lecturi perfecte pentru vară/ vacanță/ relaxare, niște lecturi pe care nu le veți putea lăsa din mână.
Cartea de care vă voi vorbi astăzi se numește „Go Ask Alice” („Întreab-o pe Alice”), și o puteți achiziționa de aici. Este în stocul lor imediat și vă poate fii livrată extreme de repede.

Go Ask Alice

 

Autor:  Anonim
Editura: Cornerstone
Număr de pagini: 176
Nota mea:  5/5

Cartea este de fapt un jurnal real ce a aparținut unei fete care s-a apucat de droguri. Cum scrie și în prezentare, aceasta a mers la o petrecere unde băuturile aveau LSD, un drog destul de puternic, folosit mai ales la petreceri/ în cluburi, iar de atunci nu a mai putut să se lase. Oricât încerca, o perioadă rezista, însă mereu ceda în final.


Cred că este o carte foarte importantă, pe care orice adolescent ar trebui să o citească, întrucât abordează un subiect dur, dar real. Probabil că oricui îi este greu să creadă prin ce a trecut personajul principal, cum mi-a fost și mie, însă totul este bazat pe evenimente adevărate.

Nu am văzut multă lume vorbind despre această carte și am fost șocată să văd că, pe Goodreads, multe persoane i-au dat note extrem de mici. Părerile sunt extrem de diferite, iar din câte am văzut, cititorii îi dau ori o stea din cinci, ori cinci din cinci. Din punctul meu de vedere merită cea mai mare notă, pentru că este un roman din care rămâi cu ceva. Este foarte controversat, însă eu consider că trebuie citit. Are numai 176 de pagini, însă în acestea ne învață mai multe decât orice roman contemporan de 4 ori mai lung. Mi-a deschis ochii asupra unor probleme din zilele noastre.

Este înfricoșător cum fiecare dintre noi este și poate fi Alice. Alice este o adolescentă normală, cu niște probleme precum greutatea sau școala, până când i se strecoară LSD în paharul de Cola. Duce o viață perfect normală, la fel ca noi toți, și nu are de ce să bănuiască că i se va schimba radical din cauza unui joc. Să fii în mintea unei persoane care trece prin așa ceva este foarte greu, însă autoarea (inițial anonimă, însă din câte am înțeles o chema Beatrice Sparks) reușește să ne arate cât de bine se poate ce gândește un dependent de droguri. De fiecare data când protagonistă reușea să se controleze pentru o scurtă perioadă, cineva sau ceva intervenea și o lua de la capăt. Pe lângă asta, atunci când a vrut cu adevărat să se lase, și îi reușise, a început să fie presată de copii din școală, care își băteau joc de ea și îi făceau viața un coșmar.

Ce mi s-a părut interesant este faptul că se povestește ce a făcut „Alice” sub influența drogurilor, respectiv pentru droguri. Din punctul meu de vedere, sunt precum două personane complet diferite, și cred că asta a vrut și autoarea să arate: că nimeni nu se poate controla când este sub influența drogurilor, și că suntem capabili de lucruri pe care nu le credeam posibile. Nu vreau să dau detalii și să vă stric lectura, însă protagonista suferă mult de pe urmă faptelor sale.

Pe de altă parte, în carte este evidențiată și importanța anturajului pe care îl avem. Dacă nu s-ar fi dus la petrecerea dată de „prietenii” ei, personajul principal nu ar fi urmat o cale greșită, chiar dacă nu a fost vina ei. De asemenea, în carte se împrietenește cu o fată puțin mai mare decât ea, care o îndrumă mai adânc în această lume a drogurilor. Probabil că, dacă nu ar fi fost prietenă cu fata aceasta, povestea ar fi avut un final complet diferit.
Ce am învățat eu din această carte, pe lângă tot ce v-am spus deja, este că faptele au consecințe, iar consecințele respective sunt uneori grave. Nu putem să dăm înapoi după ce am luat o decizie importantă, iar viața noastră se poate schimba radical din cauza unei greșeli.


Cum am spus la început, fiecare are de învățat din acest roman atât de important și fascinant. Vă rog să îl citiți, din punctul meu de vedere chiar merită și ar trebui să fie wishlistul vostru. Când postez articolul, „Go Ask Alice” este redus pe Okian, așa că vă sfătuiesc să vă uitați pe site.
Vă mulțumesc mult de tot echipa Okian pentru oportunitatea de a citi cartea!

 

 

Lasă un răspuns

